Fundación de Cine de Puerto Rico

Bienvenidos a Nuestra Página

FUNDACIÓN DE CINE DE PUERTO RICO

Creada en diciembre del 2002, la Fundación de Cine de Puerto Rico, comenzó sus actividades desde modestas facilidades donadas por el Municipio de Caguas, Puerto Rico.

De manera inmediata se comenzaron a ofrecer talleres sobre Historia del Cine y Apreciación Cinematográfica. El mas exitoso de estos talleres conocido como “Aprenda a hacer cine…haciéndolo” se convirtió en un referente nacional y cuna de jóvenes cineastas hoy convertidos en exitosos profesionales.

La última versión de “Aprenda…” se ofreció durante la última parte del 2020 de manera virtual.

___________________________

The Film Foundation was created in December, 2002 and began its activities from modest headquarters donated by the Caguas Municipality in Puerto Rico.

As soon as created the Foundation began its educational activities offering workshops related to History of Cinema and Film Appreciation. The most successful of these workshops was the one known as “Learn to make movies…by making them” which became a national reference and a cradle for young puertorricans that latter became successful professional filmmakers.

A virtual edition of this workshop was offered during the last part of this year 2020.